blog

Toplu E-posta Gönderimi Nasıl Yapılır?

Toplu E-posta Gönderimi Nasıl Yapılır?

Toplu e-posta gönderimi hedef kitlenize ulaşmak için en güçlü kanaldır ve geleneksel reklam yöntemlerine göre kitleniz ile daha kişisel düzeyde etkileşim kurmanıza yardım eder. Toplu e-posta gönderimi,  müşterilerinizin firmanıza ve hizmetlerinize olan güvenini kalıcı hale getirir. Başarılı bir e-posta kampanyası için doğru bir strateji uygulamak gerekir. Bu nedenle, toplu e-posta kampanyaları oluşturmaya başlamadan önce, nasıl ve nereden başlayacağınızı düşünmek isteyebilirsiniz.

 

Toplu e-posta gönderilerinde başarıyı yakalamanın yolu, e-posta kampanyalarınız ile sadece markanız için değil, aynı zamanda hedef kitleniz için de değer yarattığınızı bilmekten geçer. Abonelerinize, mevcut veya potansiyel müşterilerinize ürün ve hizmetlerinizi tanıttığınız toplu e-posta kampanyaları gönderirken bu altın kuralı hatırlarsanız, hedef kitlenizin sadece e-maillerinizi okumakla kalmayıp, aynı zamanda harekete geçtiğini de görebilirsiniz. Abonelere ve müşterilere ihtiyaç duyabilecekleri ürün ve hizmetleriniz hakkında değerli bilgiler sağlayarak, dönüşümleri ve gelirinizi artırabilirsiniz.

 

Toplu E-posta Gönderirken Nelere Dikkat Edilmeli?

Kitlenizi memnun edecek güçlü bir e-posta kampanyası oluşturmaya başlamadan önce, Dmail’in sizler için hazırladığı rehber niteliğindeki bu adımları izleyerek, başarılı bir e-posta pazarlama stratejisi oluşturabilirsiniz!

 

1. Kitlenizi Tanımlayın

Etkili bir e-posta kampanyası, kullanıcıya hitap eden e-posta içeriği ile mümkündür. Tüm diğer pazarlama aktivitelerinde olduğu gibi, toplu e-posta gönderilerinizde de hedef kitlenizi iyi tanımlamalısınız. Kitlenizin ne istediklerini anlayın ve e-posta kampanyanızı hedef kitlenizin ihtiyaçlarına göre uyarlayın.

 

2. Size En Uygun E-posta Kampanya Türünü Seçin

Toplu e-posta gönderisi yaparken, her işletmenin amaç ve hedefleri farklıdır. Haftalık bülten gönderimi yapmak isteyebilir, web sitenize trafik çekmek için yeni blog içeriklerinizi duyurabilir, yeni ürün ve kampanyalarınız hakkında bilgi veriyor olabilirsiniz. Kitleniz için hangisinin en iyi seçenek olduğuna karar vermekle başlayabilirsiniz.

 

3. Özelleştirilmiş Kişi Listeleri Oluşturun

Farklı e-posta türleri için farklı listeler oluşturmalısınız. Kalabalık e-posta listenizi, abonelerinizin özellikleri, ilgi alanları ve tercihleriyle ilgili alt kategorilere ayırabilirsiniz. Örneğin Kadınlar Günü’ne özel bir kampanya ile kadın ürünlerinde indirim fırsatları duyuruyorsanız, bu e-postayı kadın abonelerinize göndermek isteyebilirsiniz. Uluslararası düzeyde hizmet veren bir markaya sahipseniz, farklı ülkelere farklı dillerde toplu e-mail göndermek isteyebilirsiniz. Dmail’in limitsiz kişi listesi oluşturma özelliği ile hedef kitlenizi ayrı gruplar halinde kişi listelerine ayırabilir, kitlenizin yalnızca onlara hitap eden içerikleri almasını sağlayabilirsiniz.

 

4. İçeriklerinizin Dikkat Çekici Olmasına Özen Gösterin

Hedef kitlenizin e-posta kutuları, her gün onlarca ileti alıyor olabilir. Kitlenize gerçekten okumak istedikleri e-postalar göndermelisiniz. Bunun için çok uzun olmayan ve içerik ile uyumlu e-posta konu başlıkları seçmelisiniz. E-posta gönderiniz için seçtiğiniz konu başlığı, e-postanızın açılma oranını etkileyen ilk faktör olacaktır. Aynı zamanda e-postanızın hem görsel hem de içerik bakımından dikkat çekici olması, alıcıyı okumaya teşvik eder. Dikkat çekici e-posta kampanyaları oluşturmak için Dmail’in zengin hazır şablon kütüphanesinden yararlanabilirsiniz. Aynı zamanda e-posta gövdesine kitlenizi yönlendirmek istediğiniz sayfa linklerini içeren CTA (call-to-action), yani eylem çağrısı butonları ekleyerek, sayfanızı ziyaret etmeye teşvik edebilirsiniz.

 

5. Gönderilerinizi Zamanlayın

Listenizle ne sıklıkta iletişime geçmeyi planladığınıza karar vermelisiniz. Eğer düzenli olarak toplu e-posta gönderiyorsanız, programınıza bağlı kalmalısınız. Başarılı e-posta kampanyaları için bir diğer önemli faktör, zamanlamadır. Hedef kitlenizin hangi gün ve hangi saatlerde e-postalarınızı almasını istiyorsunuz? Eğer uluslararası toplu e-posta gönderimi yapıyorsanız, alıcılarınızın yaşadıkları coğrafyayı da hesaba katmalısınız. Bunun için endişelenmeyin. Dmail ile toplu e-postalarınızı ileri bir tarih ve saatte otomatik olarak gönderilmek üzere kaydedebilirsiniz.

 

6. Sonuçlarınızı Ölçün

Dmail’in ücretsiz e-posta gönderi analizi araçları, e-posta kampanyalarınızda büyük sonuçlar verecek küçük değişiklikler yapmanıza yardımcı olacaktır.

Artık bir e-posta pazarlama stratejisi oluşturma adımlarını bildiğinize göre, siz de toplu e-posta gönderimi ile ürün ve hizmetlerinizi geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.